Dersin Adı | Sayısal Fotoğraf |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAED 342 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Sayısal fotoğraf makinelerinin kullanımı ve çekim sonrasında sayısal fotoğraf verisinin bilgisayar programları yardımıyla işlenerek baskı aşamasına getirilmesinin öğretilmesi. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Sayısal fotoğrafta, Görüntü oluşturmada kullanılan teknikler ve prensipler üzerine durulur. Öğrenci, bu derste, fotoğraf en iyi nasıl çekilir ve iç mimari çalışmasına uygun fotoğrafı hazır hale getirmek için hangi programda nasıl işlenir sorularının cevabını bulmalıdır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sayısal Fotoğraf nedir.? | Uygulama |
2 | Sayısal Fotoğraf makinalarının kullanımı. | Uygulama |
3 | Sayısal Fotoğraf makinalarının yardımcı gereçleri. | Uygulama |
4 | Sayısal Fotoğrafta kullanılan dosya formatları | Uygulama |
5 | Sayısal verilerin saklanması | Uygulama |
6 | Çekim | Uygulama |
7 | Raw formatının işlenmesi | Uygulama |
8 | Lightroom programının uygulaması | Uygulama |
9 | Capture One proğramı Uygulaması | Uygulama |
10 | Photoshop uygulaması | Uygulama |
11 | Deneysel Sayısal fotoğraf uygulaması | Uygulama |
12 | Stop Motion Uygulaması | Uygulama |
13 | HDR uygulamalı Fotoğraf çekimi | Uygulama |
14 | Panoromik fotoğraf ve mekanın Küresel fotoğrafı oluşturulması | Uygulama |
15 | Sunum | Uygulama |
16 | Final |
Ders Kitabı | -Özer KANBUROĞLU, A’dan Z’ye Fotoğraf, Say Yayınları, İstanbul, 2004, ISBN: 975-468-459-6 -Emre İKİZLER, Filmden Dijitale Fotoğraf, Say Yayınları, İstanbul, 2007, ISBN: 978-975-468-706-4 -Faruk AKBAŞ, Gökhan KORKMAZGİL, Dijital Dünyada Fotoğraf (Dijital Fotoğrafın Temelleri), Say Yayınları, İstanbul, 2010, ISBN: 978-975-468-926-6 Doç.Dr.Mehmet KOŞTUMOĞLU,Sayısal Fotoğraf Makinasının Kullanıldığı Alanlar,"Sayısal Fotoğraf Makinaları", Anadolu Üniversitesi, Eskişehir,2011,160-178 Doç.Dr.Mehmet KOŞTUMOĞLU,Sayısal Fotoğrafta Yardımcı Gereçler,"Sayısal Fotoğraf Makinaları", Anadolu Üniversitesi, Eskişehir,2011,13-159 Doç.Dr.Mehmet KOŞTUMOĞLU,Stüdyo Fotoğrafçılığı,"Fotoğrafın Kullanım Alanları", Anadolu Üniversitesi, Eskişehir,2011,174-195 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | -Erkan TERZİ, Dijital Fotoğrafçılık, Sitem Yayıncılık, İstanbul, 2004, ISBN: 975-322-332-3 -Emre İKİZLER, Temel Fotoğraf, Fotoğrafevi, İstanbul, 2007, ISBN: 978-9944-720-02-1 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 40 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 60 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 8 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 16 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. | X | ||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. | X | ||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. | |||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. | X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. | X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. | X | ||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. | X | ||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest